ÇITIR TAVUK (Chicken Fingers)

Merhabalar nasılsınız ? Ben mutlu hissediyorum kendimi bu gün.  :) Sabah mutfak penceremden dışarı baktığımda bir sürprizle karşılaştım! Tabiri caizse lapa lapa kar yağıyordu :) Bir İzmirli olarak kara hasretiz biz. Böyle görüncede çocuklar gibi seviniyoruz. Ama İzmir dedim ya! çok uzun sürmedi, çatıların üzeri biraz beyazlaştı sonra durdu bir süre sonrada çatılar tekrar kırmızı rengine döndü. Ne yapalım buna da şükür bu kadar da yetti. Hiç yoktan iyidir dedim kendime.  Sabah sabah dışarıda hava ne kadar soğukta olsa penceremden yağan karı seyrederken inanın benim içim ısındı. Tabii Rabbim bu soğuk havalarda dışarıda olan bütün insanlara ve sokak hayvanlarına yardımcı olsun...
               Dedikten sonra şimdi sizlerle Şöyle dışı çıtır çıtır içi lokum gibi yumuşacık hani o pizzacılar da, hamburgerciler de yediğimiz , yerken tadına doyamadığımız  çıtır tavuğun (chicken fingers) tarifini paylaşmak istiyorum
   Tarif  bire bir dışarıda yediğiniz çıtır tavuk tarifi.
               Şimdi onu evimizde yapmaya ne dersiniz inanın bir daha asla dışarda yemeyeceksiniz. Şimdiden kolay gelsin. Ellerinize emeğinize sağlık :)

Kurabiyecimiss

ÇITIR TAVUK İÇİN GEREKLİ MALZEMELER

3 Parça fileto  tavuk göğsü
1, 5 su bardağı süt
5 yemek kaşığı un
Tuz
2 çay kaşığı pul biber (acı sevmiyorsanız kullanmayabilirsiniz)
Galeta unu
Kızartmak için sıvı yağ

   ÇITIR TAVUĞUN YAPILIŞI


İlk önce fileto tavuklarımızı her bir parçadan en az 5 adet  çıkacak şekilde dilimliyoruz.


Kurabiyecimiss


Sütün içine 5 yemek kaşığı unu , tuzu ve pul biberi ekleyip boza kıvamında bir karışım elde ediyoruz. Tavuklarımızı bu karışımın içine koyup iyice karıştırıyoruz.15 dakika kadar dinlendiriyoruz.
Kurabiyecimiss
Kurabiyecimiss
Kurabiyecimiss

Galeta unumuzu genişçe bir kaba alıyoruz. Tavuklarımızı iyice galeta ununa bulayıp kızgın yağda arkalı önlü kızartıyoruz.   AFİYET OLSUN
Kurabiyecimiss


ÖNERİ:

Ben galeta unu yerine bayat ekmekleri fırınlıyorum ve robottan geçiriyorum. Galeta ununu kullanabileceğim her yerde kullanıyorum. Kalanını bir kavanoz içinde buz dolabında saklıyorum hem daha çıtır oluyor hem de bayat ekmeklerimi değerlendirmiş oluyorum


Yorumlar

Popüler Yayınlar